5 tips om beter te slapen!

5 tips voor een betere slaap!

 

1. Avondritueel

Met een avondritueel zorg je ervoor dat je brein snapt dat je wilt gaan slapen. Leg bijvoorbeeld om een vast tijdstip je telefoon weg, doe iets ontspannends, kleed je om en poets je tanden. Door dit elke avond te doen, maak je een nieuwe gewoonte. Zo zorg je ervoor dat het steeds makkelijker wordt! 

2. Pauze

Neem overdag voldoende pauze. Ga tijdens je pauze ergens anders zitten dan op je werkplek. Ben je ergens te vroeg? Benut deze tijd om een boek te lezen of om een korte wandeling te maken. Door overdag pauze te nemen zorg je ervoor dat je minder gejaagd bent. Je kan immers niet de hele dag rennen en vliegen en wanneer je wilt slapen ineens rustig zijn. 

3. Een rustige opgeruimde slaapkamer

Wanneer je gaat slapen wil je rustig zijn/worden. Binnenkomen in een rustige slaapkamer geeft je direct dit gevoel. Hierdoor slaap je beter in. Probeer dus ook alle activiteiten die niet met slaap te maken hebben buiten je slaapkamer te houden.

4. Beweeg

Beweging is niet alleen goed voor je gezondheid, maar het heeft ook een positief effect op je slaap. Door overdag regelmatig te bewegen zorg je ervoor dat je lichaam aan het eind van de dag slaap nodig heeft.

5. Plan

Maak alvast een plan voor de volgende dag of per week en noteer deze ook. Zo weet je wat je de volgende dag te wachten staat. Door dit plan ook te noteren hoef je niet te onthouden wat je plan is. Zo krijg je rust in je hoofd en dat zorgt dan weer voor een goede nachtrust. 

 

Meer tips? Kijk dan naar de online cursus slaap jezelf happy!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Winkelwagen